PLANA PERSONAL DE JAUME MASSANÉS I PAPELL

01 de setembre 2007

Al Ripollés ho tenen clar

Aquestes vacances hi fet un recorregut per diferents pobles del Ripollès. He pogut gaudir dels seus paisatges, la seva tranquil·litat i també he de confessar-ho, de la seva gastronomia.

Sempre m’ha agrada parlar amb la gent dels llocs que visito i recorre els seus indrets per conèixer els seus costums i formes de pensar, i just aquí en vaig fitxar amb un detall que en va produir una gran satisfacció i perquè no dir-ho orgull com independentista català.










Als ajuntaments de Ribes de Freser i Queralbs no tenen la bandera espanyola al seu balco.
En un primer moment, potser recordant la costum de Sant Cugat, vaig pensar que el motiu podria ser que estiguessin de festa major, en vaig equivocar, mai la posen.

Vaig preguntar el motiu i la coincidència a las dos viles va a ser aclaparadora: Perquè volem aquest drap si no representa res per nosaltres ? Si ens obliguen a posar-la l'endemà la traurem ¡¡
Mes clar i contundent impossible.
Quina diferencia amb Sant Cugat del Vallès. Aquí un govern de la ciutat que es diu nacionalista li tremola tot nomes persar-ho. Recordeu que a la Festa Major las van treure totes.
Ara el dia 11 de setembre fara la "opereta" per quedar be i després tots seriosos aniran a cantar els segadors.

En l’acte de comiat d’en Xirinacs al Fossar de les Moreres vaig entendre encara mes clar el seu missatge, molt parlar de catalanisme i independentisme però en el fons som uns covards.
Jaume Massanés i Papell