PLANA PERSONAL DE JAUME MASSANÉS I PAPELL

01 de novembre 2012

Ni traïcions, ni cap pas enrere ¡¡




M’indigna comprovar com determinats partits, especialment un, es volen apoderar de l’èxit de la manifestació de l’onze de setembre per els seus interessos partidistes i electorals.
Cal recordar que la manifestació de la diada va ser  la culminació i el fruit de molts anys de treball, de lluita i de constància de la gent que vàrem treballar i organitzar els moviments com la Plataforma pel Dret de Decidir, No a l’Estatut, Deu Mil a Brussel·les, les Consultes per la Independència, i finalment l’ Assemblea Nacional Catalana.
He de dir que durant aquest temps la implicació dels partits polítics ha estat mínima i el seu únic objectiu era infiltrar-se per manipular aquestes organitzacions cap als seus interessos. Afortunadament  no ho van aconseguir.
La manifestació amb un milió i mig de catalans per els carrers  de Barcelona de la passada Diada tenia un missatge clar i contundent “VOLEM LA INDEPENDENCIA”. Ara ningú està legitimat per canviar aquest desig del poble català amb fórmules i anunciats descafeïnats o porucs.
Personalment mai m’he cregut que CIU fos veritablement un partit independentista, però sempre he manifestat que m’agradaria que les circumstancies em demostressin que m’equivocava.
Ara estic en aquest punt. Realment CIU és ja un partit independentista convençut,  o no els hi ha quedat més remei després del fracàs previst de la seva promesa del pacte fiscal?
No els hi ha quedat més remei perquè han constatat que la societat civil organitzada ha sobrepassat als partits polítics ?
Què hauria passat si en la reunió amb Rajoy aquest els hagués promès una mica més de finançament, allò que coneixem com “el peix al cove” ?
Bé, que cadascú pensi i opini el que vulgui, jo ja tinc la meva opinió formada.
Ara és importantíssim que en les eleccions històriques del proper dia vint-i-cinc cap partit obtingui la majoria absoluta perquè hem d'evitar les temptacions de donar un pas cap enrere. Tots hem de treballar i fer pedagogia per aconseguir que tothom vagi a votar. Catalunya es juga el seu futur ¡¡
Finalment dir que estic convençut que desprès de les eleccions el govern espanyol farà una important oferta per evitar la marxa de Catalunya. Aquesta serà la prova de foc per valorar la dignitat i el coratge dels nostres polítics.  
Arribat a aquest punt, cal tenir molt present que no solament demanem la independència per un tema econòmic.  Com deia fa poc Arcadi Oliveras:  Catalunya ha de ser independent perquè és un poble, una nació, una llengua, una idiosincràsia... no per guanyar més o menys diners amb Madrid.
Que ningú oblidi el que la gent demanava l’onze de setembre, perquè la societat civil segueix organitzada i ho estarà fins no haver assolit l'objectiu de la nostra llibertat nacional.
Ni traïcions, ni cap pas enrere ¡¡

Jaume Massanés i Papell