PLANA PERSONAL DE JAUME MASSANÉS I PAPELL

07 de gener 2009

Catalans reivindiquen l'orgull de ser espanyols


Qui perd les arrels perd la identitat..... i la dignitat
Diferents personalitats catalanes han participat en un reportatge de la revista Elle, en el qual es reivindica "la marca Espanya" i "l'orgull pel nostre país". Els protagonistes del reportatge apareixen en diferents fotografias abillats amb collarets o polseres amb els colors de la bandera espanyola i subratllant les virtuts que, consideren, comporta ser espanyol.
D'aquesta manera, el pilot de Moto GP, Dani Pedrosa, destaca que "la perseverancia és un valor molt espanyol" i apunta que "l'orgull espanyol ho vivim amb menys intensitat que en d'altres països, encara que quan veus vibrar a l'afició és impossible no sentir-ho". També el dramaturg Albert Boadella - a qui la revista defineix com "un català de bandera"- remarca que "Espanya és el que més m'agrada del món i això a Catalunya em converteix en un traidor a la tribu".
Per la seva banda, el jugador de bàsquet Pau Gasol considera que "a Espanya hi ha una nova generació amb mentalitat guanyadora, i això no s'ensenya, simplement està aquí... És una responsabilitat molt gran saber que hi ha un país sencer esperant que guanyis". "El triomf de molts esportistes ha posat a aquest país en el mapa del món... La meva pàtria és Espanya, el meu barri, el meu col·legi, la meva infància", afegeix.
El publicista Lluís Bassat, per la seva banda, explica que "Espanya és una bona marca, però podria ser extraordinària. Els nostres esportistes ens fan sentir orgullosos del nostre país, una nació que ha permés que aquests joves poguessin dedicar-se al que més els agradava fins a arribar a destacar com números 1 del món". Tambien participen en el reportatge els membres del Tricicle.
L'exmodel i presentadora de televisió Judit Mascó manifesta que "jo sóc catalana, els meus pares van ser mestres de català des de la clandestinitat. De vegades hi ha certa vergonya per la nostra bandera que només l'esport ha netejat amb un sentiment d'orgull en tots". L'empresària Rosa Tous afegeix que "l'ànima espanyola té molt que aportar a la societat... ¡i encara pot sorprendre'ns!"
També participa Jordi Labanda per a afirmar que "l'art i l'esport són mitjans neutrales per a abordar l'orgull de ser espanyol, perquè apel·len al millor que portem dintre. Com a dissenyador crec que el vermell i el groc junts donen calor, i la calor és acció". Gemma Mengual, per la seva banda, creu que "el millor dels esportistes espanyols és el companyerisme a l'hora de competir. Els èxits de l'esport ens han fet vibrar perquè sents que també són teus. Sempre t'agradaria estar allí... ¡És realment increïble!".
Finalment, la soprano Montserrat Caballé recorda com "he presumit sempre de ser espanyola allà per on he anat i he interpretat sarsueles sempre que he pogut. Cantar en castellà quan estic lluny de casa és una cosa que m'omple d'una gran emoció". Finalment, la campiona de kitesurf, Gisela Pulido, es felicita perquè "als meus 14 anys he sentit la calor dels meus companys i la seva generositat al compartir els meus cinc triomfs mundials. Els esportistes estrangers volen estar a prop nostre, ¡ som, sense dubte els més divertits".
e-noticies