La Plataforma pel Dret de Decidir (PDD) juntament amb d’altres entitats farà conèixer el fet català als visitants i estudiants Erasmus.
Tot i les diferències ideològiques, les entitats, plataformes i joventuts polítiques tarragonines que tenen en comú la defensa del dret a decidir -d’autodeterminació- del nostre país col·laboraran plegades al llarg de l’estiu per explicar als turistes la realitat del lloc on es troben. Així doncs, cada entitat farà diverses accions per informar als visitants i fer-se notar entre els autòctons.
La campanya ha estat impulsada pels membres de la Plataforma pel Dret a Decidir-Camp (PDD-Camp) que fa uns dies van anunciar la seva voluntat de seguir treballant pel país de manera oberta i transversal tot i les confrontacions al si de la Plataforma (per temes com els estatuts, la Junta o la línia política a seguir) ha presentat com a mostra d’això aquesta campanya unitària que ja ha estat objecte d’adhesions per part de les joventuts d’Esquerra (JERC), les Joventuts d’Esquerra Verda (JEV) i Joventuts Nacionalistes de Catalunya (JNC). A més a més de la Plataforma per la Llengua (PL) que se centrarà en la difusió de la llengua, té el suport de Sobirania i Progrés (SiP), que juntament amb la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya (FNEC) es dedicaran als estudiants Erasmus a partir del setembre., com no podia ser d’una altra manera, Òmnium Cultural s’han volgut sumar a una iniciativa basada en el dret a decidir.
Des dels seus membres s’espera que accions sobiranistes coordinades entre diversos partits i entitats per explicar el nostre país al turisme siguin exemple a seguir per tots els territoris de parla catalana.
La presentació -que ha tingut lloc aquest mateix matí dia 26 de juny a la Plaça del Rei tarragonina- ha estat protagonitzada per Francesc Marco Palau, portaveu de la campanya. També ha gaudit de la intervenció del cap de comunicació de la campanya, Josep Maria Llauradó. Els diversos participants tenen llibertat de moviments dins de la campanya, sempre tenint present l’objectiu principal: “internacionalitzar el fet català aprofitant el turisme de Tarragona i les comarques del Camp, encara que la campanya serà coordinada”. Tot i així afirmen que “la repercussió mediàtica i els actes ajuden a mostrar de portes endins (als conciutadans) que hi ha quelcom per internacionalitzar i actius que treballen amb aquests objectius”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada